• Partidul Acțiune și Solidaritate

  • Comunicate CMC

    3 ani de mântuială în domeniul transportului din mun. Chișinău

    October 17,2022

    Președintele fracțiunii PAS din CMC, Roman Cojuhari și deputatul PAS, Sergiu Lazarencu, au susținut astăzi o conferință de presă în care au anunțat că în următoarea lună va fi luat fiecare capitol din programul lui Ion Ceban din 2019 și vor fi analizate cele promise și cele făcute de actualul primar în 3 ani de mandat. 

    Au trecut 3 ani de mandat și apare întrebarea. Câte din promisiunile lui Ivan Ceban în campania electorală au fost implementate și câte nu?  Dacă să luăm programul electoral din 2019 și să mergem pe fiecare promisiune, vom constata că acestea în timp s-au transformat în minciuni ordinare. 

    „Începem cu una din cele mai dureroase probleme pentru toți chișinăuienii: transportul public și infrastructura pentru pietoni și automobile. 

    În anul 2019 Ion Ceban promitea: 

    Roman Cojuhari, președintele fracțiunii PAS din CMC

    Astăzi din păcate niciuna din aceste promisiuni nu a fost realizată. Transportul public cum întârzia așa și întârzie, iar atunci când vine este de cele mai multe ori arhiplin. În tot orașul, nu există practic nicio parcare amenajată de către municipalitate, iar șoferii își lasă automobilele unde li se nimerește, blocând deseori trotuarele. Cât ține de aplicarea soluțiilor tehnologice inteligente, noi credem că cetățenii se așteptau la ceva mai mult decât taxatori cu terminale POS în gât. 

    Din păcate Ion Ceban, a uitat despre promisiunile făcute în campania electorală, și singurul lucru real pe care l-a făcut pentru dezvoltarea sistemului de transport public a fost că a cumpărat câteva noi unități de transport. Mai corect spus 100, în timp ce planul aprobat de CMC și banii alocați prevedea achiziționarea a 250 de autobuze și încă alte 70 de troleibuze. Ion Ceban s-a prefăcut că nu vede toate aceste prevederi ale Deciziei CMC și a umblat la modificarea acestei decizii de mai multe ori pentru a promova achiziționarea unor autobuze învechite cu o vârstă de peste 13 ani. În rest nimic din ce trebuia și se putea de făcut în ultimii 3 ani nu s-a făcut.” a spus Roman Cojuhari, președintele fracțiunii PAS din CMC.

    „Peste 130 mii de oameni locuiesc în localitățile din zona metropolitană a Chișinăului și peste 60 de mii din ei, zilnic vin în Chișinău la lucru. Din păcate, majoritatea acestora nu au acces la transport public, sau acest acces este extrem de limitat. Chiar dacă în ultimii ani au fost pe alocuri supliment numărul de rute care fac legătura dintre suburbii și Chișinău, această mică intervenție raportată la numărul de populatie care este în creștere nu a rezolvat nici pe departe problema transportului public în suburbii.

    Sergiu Lazarencu, deputat PAS.

    Voi enumera câteva suburbii în care locuitorii se confruntă cu lipsa transportului public:

    Locuitorii din aceste localități nu odată au solicitat suplinirea numărului de autobuze pe rutele existente. Din păcate nicio solicitare nu a fost soluționată, iar de fiecare dată răspunsul era că nu sunt unități suficiente de transport, iar atunci când colegii din CMC au propus la ultima achiziție de autobuze să fie alocate unități pentru fiecare localitate din suburbie, Ceban și echipa lui CMC a refuzat să o facă.” a adăugat Sergiu Lazarencu, deputat PAS.

    „Acum privind în urmă constatăm cu regret că singurul lucru pe care de fapt l-a făcut Ion Ceban în domeniul transportului public a fost să cumpere câteva autobuze. Ei bine, troleibuze și Chirtoacă a cumpărat, însă asta nu a schimbat calitativ nivelul serviciilor de transport în municipiu. Pentru asta era nevoie de ceva mai multă implicare și o abordare mai sistemică. Din păcate o astfel de sarcină este prea complicată pentru Ion Ceban. Tot la ce este el în stare e să cheltuie banii publici fără să aducă impact real pentru Chișinăuieni. 

    În concluzie avem 3 ani de mântuială pe domeniul transportul public din Chișinău. Pietonii nu se simt în siguranță pe trecerile de pietoni pentru că Primăria nu le amenajează. Transport public care stă în ambuteiaje împreună cu miile de automobile, pentru că nu au fost create suficiente benzi dedicate. Mașini parcate pe trotuare din cauza inacțiunilor lui Ceban privind amenajarea parcărilor promise la intrările în oraș, în sectoare și în locurile aglomerate. Transport care întârzie și mereu este plin.” a concluzionat Roman Cojuhari. 

    Articole similare
    Comunicate CMC
    PAS a depus denunț la PG cu privire la majorarea ilegală a tarifului pentru apă și canalizare
    Vezi mai mult
    Comunicate CMC
    PAS propune taxe locale ECHITABILE pentru businessul mic și mijlociu
    Vezi mai mult
    Comunicate CMC
    Șefa Apă Canal cu salariu de circa 55 mii lei pe lună, iar Ion Ceban vrea majorarea tarifului cu 74%
    Vezi mai mult
    Aderă la partidul cu cea mai mare încredere în rândul cetățenilor.