Astăzi, fracțiunea PAS din CMC, împreună cu tinerii PAS Youth au organizat o conferință de presă în care au solicitat reîntoarcere transportului nocturn în mun. Chișinău.
„Locuitorii municipiului Chișinău sunt direct afectați de lipsa serviciilor de transport public pe timp de noapte. În special, unul dintre cele mai afectate grupe social fiind tinerii. În urma sistării transportului public nocturn, o bună parte din tineri, care de altfel nu dispun de un venit suficient, sunt puși într-o dilemă – fie să renunțe la activitățile pe care se desfășoară la o oră mai târzie, fie să achite o sumă mai mare de bani pe servicii de transport privat pentru a ajunge acasă. Totodată, oamenii care muncesc până târziu, la fel sunt nevoiți să apeleze la serviciile de taxi, care sunt destul de costisitoare.” a spus Dumitru Ivanov, consilierul fracțiunii PAS din CMC.
„Transportul public nocturn este o practică universal răspândită în orașele civilizate europene precum Berlin, Copenhaga, Praga, Budapesta și multe altele. Sunt orașe în care administrațiile locale oferă toate serviciile încât rezidenții să ajungă acasă indiferent de ora zilei. Spre exemplu, în orașe precum Copenhaga și Berlin este asigurat transport 24/24 de ore.
În perioada 5 iulie – 30 octombrie 2016 a fost lansat un proiect pilot care prevedea circulația transportului nocturn pe rutele 22 și 24, iar la 1 august 2017 troleibuzele 22 și 24 au început să circule pe parcursul întregului an până la ora 01:00 noaptea. Mai mult, la 31 ianuarie 2019, ruta nr 8 a fost inclusă în cadrul proiectului de transport nocturn până la ora 01:00, fiind puse 4 unități la un interval de 25 minute. În total au fost 3 rute de troleibuz de transport nocturn: nr. 22 (Buiucani-Botanica), 24 (Ciocana-Telecentru) și 8 (Sculeanca-Botanica).” a menționat Costel Bocancea, vicepreședintele pe politici PAS Youth Chișinău.
În anul 2020, sub pretextul luptei cu pandemia a fost sistat transportul public nocturn și la moment rar observi vreun troleibuz pe străzile principale după ora 23:00. În răspunsurile oficiale de la RTEC, motivul principal de sistare a transportului public nocturn a fost pandemia.
„Astfel, venim cu un apel către autorități – ca vocea tinerilor să fie auzită. Tinerii doresc o administrație care să eficientizeze transportarea localnicilor. Conștientizăm că transportul public din Chișinău suferă de o serie de probleme inclusiv de ordin tehnic și operațional însă instituirea circulației pe timp de noapte ar însemna încă un pas spre modernizarea orașului.” a spus Nicolae Păscăluță, prim-vicepreședeintele PAS Youth Chișinău
În acest context solicităm:
Împreună cu colegii din organizația de tineret:
Considerăm oportun reluarea rutelor de transport public nocturn din mai multe considerente:
„Primarul a promis că salariile angajaților din Parcul Urban de Autobuze și Troleibuze, vor crește semnificativ, fapt care sperăm că va impulsiona angajările în aceste 2 instituții. Deocamdată nu am văzut proiectul de decizie promis și venim cu un îndemn către primarul Ion Ceban să urgenteze acest proces și să nu se rezume doar la declarații politice și promisiuni pe la emisiunile TV.
Locuitorii mun. Chișinău trebuie să beneficieze de transport public de calitate, iar orarul să fie ajustat în așa fel încât să asigure circulația călătorilor nu doar pe timp de zi, dar și pe timp de noapte.” a adăugat Dumitru Ivanov.